söndag 2 augusti 2009

24 timmars i Nyköping!

Nicklas och jag packade bilen och åkte till Nyköping i fredags, hälsa på mamma Britt och mormor Britt och Börje och mormor Stina och Gamel mormor Stina....Frans hälsa på Alice.
Första kvällen på plats, vi hämtade mamma sedan åkte vi till mormor och drack kaffe och åt mumsmums hon blev så glad att få träffa Nicklas en sväng det va så länge sedan dom sågs. Senare myser vi till det i soffan Börje hade inte hunnit hem i från Skåne, det va så dåligt väder. Men mamma fick lite tid att prata med Nicklas om hur han haft det under sin Norge vistelse på 2 år.
Men han dök upp på lördags förmiddagen, vi åkte alla ner på stan och hängde lite...
Tittade till båten gjorde vi också, jag kände att jag måste nog hålla i Börje så han inte trilla i...

Nicklas går ombord för en inspektion
Mamma stod tryckt på bryggan och spanade in oss.

Vi tog oss sedan till hamnen och åt en bit mat och fikade lite i solens sken.


Börje och Nicklas tyckte att dom va värda en öl efter båt checken!!!!


Innan Nicklas och jag åkte hem gick han och jag en sväng i skogen och plockade en liter blåbär ja det låter inte mycket men det tog nästan 1 timme för han tittade på medans jag plockade, tror att han oroade sig för maten där hemma men mamma är lika bra kock som han så han behöver inte vara med och lägga näsan i blöt, men som ni ser på bilden så står han och kollar att allt går rätt till när vi kom från skogen ..

Efter middagen som intogs på altanen i värmen av solen, packade vi åter bilen denna gång blev det mer än när vi packade för dit resan, mamma hade svängt ihop en blåbärs kaka till mig och mina picnicar haha och två klänningar fick jag också så fina och lite lingon att att fixa med...
och min liter blåbär...
Vi tacka dom för ett underbart dygn och hoppas att vi ses snart igen.







1 kommentar:

  1. britt o börje lindberg5 augusti 2009 kl. 16:35

    det var en trevlig kavalkad av bilder på stunden vi hade tillsammans. kom snart igen.
    kramar från oss i Nyköping

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails