söndag 25 januari 2009

"Tjej på kontoret"


Ja, här är hon "tjejen" på kontoret som jag tidigare idag berättade om.

Visst är det häftigt med biologi...

Idag har det bara varit så dåligt väder, klä på sig gummi stövlar med raggisar i och med stapplande steg ta sig ut till bilen vägen är full av vatten , snömodd och is bara så halt.

Livrädd att benen ska bara dela på sig för att man sedan ska ta mot sig med handen när man ramlar ibacken och detta kommer givetvis att skapa en fraktur på underarmens högra sida eftersom jag har Frans i min vänster hand, ja och sedan måste man kräla sig upp på benen med vattnet rinnandets längs byxbenet ner i stövlarna mössan har också åkt ner över ögonen så jag ser inte att kopplet har trasslat in sig mellan mina ben så jag åker i backen igen grannen kommer nog ut då och ringer efter ambulans så jag får åka till akuten och får sitta där hela eftermiddagen och en bit in på kvällen utan mat innan jag kommer in på röntgen där dom sent om sider ser att jag brutit handleden och får gipsa för att sedan komma hem vid 23 tiden gråtandes och tänka f..n jag skulle ha stannat inne vid datorn idag och bloggat istället...

Ja tänk, sådana här tankar har jag när jag bara ska ta mig mellan ytterdörren och bilen på typ 20meter, för att åka och handla lite mat...

Inte konstigt att det kan bli lite jobbigt ibland när jag ska resa längre, som tur är är detta inte varje dag tankar hahaha då skulle man nog inte komma någonstans

1 kommentar:

  1. Du får göra som jag, packa bilen och dra iväg till ett gnistrande vinterparadis....

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails