onsdag 28 januari 2009

Guldring!


Söndagen den 11/1 hände något som inte va så kul för mig, Efter en dag i hemmets begynnande kaos for runt som en liten vessla det händer inte varje dag men idag skulle det städas damma och fejja skuras ha tvättstugan kasta flaskor efter julen (även pantflaskor) gillar inte att åka och panta...


Jag va super effektiv tog min bil och hund ut i skogen på en långpromenad (lämnade bilen parkerad) ha ha.Åkte sedan och handlade för att avslutningsvis bege mig till OK macken och där tanka jag körde in på mcdonalds driven och handla en liten hamburgare med morot körde in på en ficka och käkade upp innehållet, innan jag kastade påsen så plockade jag ihop lite sopor jag hade i bilen, gick ur och kastade påsen i mcdonalds soplåda. Äntligen på väg hem nöjd och glad efter dagens jobb ;).En väninna kom sedan på kvällen och tog en snabbfika det tog dock inte 5 min efter att hon hade gått så märkte jag att ringen va borta från mitt lillfinger f..n hjälp for runt som en galning kasta mig på telefonen ringde min vän som just gått hem.Jag va då alldeles gråtig min ring är borta sa jag, hon sprang hit mobilisera ett räddningsscenario, hon va super effektiv wow, vi for ut i mörkret lös med mobilen i backen, kollade tvätt st, vände upp och ner på soprummet, hällde ut glasflaskorna från tunnan på hela sopgolvet vi kröp bokstavligen runt och letade tog bilen åkte ut till skogen och lös även där ha ha sedan åkte vi till mcdonalds där klev jag ur bilen och stoppade ner händerna och tog upp alla påsar och slängde ut dom på vägen för att kunna kolla varje påse för att sedan åter kasta ner dom i soplådan, hon vänta då i bilen och varje bil som körde förbi varnade hon mig för så jag kunde fösa undan alla påsar för det såg ju lite underligt ut att kl 23,00 på kvällen gräva runt i mcdonalds sopor hm.


Dagen efter leta vi vidare både i lägenheten, affärerna jag varit i skogen, bilen, slutligen satt vi upp lappar och åkte också till polisen stön pust...


NU är sagan slut och den har ett lyckligt slut jag hittade ringen idag under några handdukar i badrummet, helt otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails