tisdag 22 november 2011

Rött kan vara gott .



Jag äter nästa alltid gröna eller lätt gul/gröna äpplen.
Åtminstone måste jag ha Ett äpple om dagen, annars får jag spunk "addicted".
Jag har nu vågat hoppa över staketet och lockats att pröva ett par nya sorter. Då åt det rödare hållet, för i min tanke så kan ju inte alla röda äpplen smaka för sött med en släng av lite torr känsla nä lite mjölig känsla ska jag nog kunna uttrycka det (Usch ).
Tycker också att det ges för sällan möjlighet att få provsmaka äpplen innan man köper dom. En liten smakbit borde dom kunna bjuda på som "köplockelse". För mig är det så att jag provar inte någon ny sort om jag har bråttom , (nästan alltid) när jag handlar så blir det dom säkra korten. För jag vet exakt vad jag vill att dom ska smaka och då vill jag inte komma hem med något som inte lever upp till min idé om hur ett gott äpple ska smaka.
Men nu har jag gjort det. Dessa två godingar måste jag få slå ett slag för. Under ett par veckor har dessa godingar fått följa med hem i matkassen.
Vilken smakupplevelse det var, kan rekommendera dessa två sorter varmt. Kan inte svara på hur skalen är i smak eftersom jag skalar mina äpplen ( skön rogivande terapi till kvällen ).
Att skala alltså . Är du också lite av en fegis eller tycker att det känns onödigt att lägga ut pengar på något som du inte sedan vill äta upp, utan som jag kör lite säkra kort.
Ta då och testa Jazz el Kanzi nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Jag är som dig. Röda äpplen var mjöliga, äckliga saker (förut). Men jag har testat lite nytt och en del är helt ok.

    Dock är jag "kär" i Pink Lady. Rosa. Goda. Mmmmums! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Västgötskan :
    Kan klart hålla med dig om att Pink lady är mumsig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails