torsdag 24 november 2011

Redan tänt !

Är det inte lite tidigt att tända slingor, adventsljusstake och stjärnor idag ? eller.
Jag kom just in från min promenad lite förundrad.
Gick runt och gapade undertiden jag med glittrande ögon faktiskt njöt hur fint det lös i så många hem, inte alla men mer än mindre kan jag säga.
Själv har jag bara monterat/pysslat med min årliga-mossiga-adventsljusstake, kanske borde hitta på en ny variant snart 3 dje gången utan någon större förändring. Bara mossan är ny resten plockas om och återanvänds.
För jag trivs med den, så ett år till får denna modell hänga med.
Glömde bort att köpa ljus i dag när jag handlade, så den är inte klar att visas upp förens
dom är på plats.
Vem vet jag kanske överraskar och monterar dit något annat skoj, förutom ljusen förstås.
På dagen 1 år sedan jag gjorde denna adventsljusstake.

6 kommentarer:

  1. Jag har inte fått upp något pynt än, men en granne har redan haft sin stjärnor i flera veckor! Hon tycker att det är så fint och det är det ju!

    Din ljusstake ser fin ut - vi brukar ha gelehallon eller polkagrisar i vår numera! :)

    Kram och hoppas du får en riktigt fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Pynt ska upp på 1:a advent. MÖJLIGEN lördag kväll. Inte tidigare. Tycker JAG! :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Joanna, polkagrisar var en bra idé.
    Önskar dig en fin fredag
    kram

    Västgötskan: Absolut, så har det ju alltid varit :)

    SvaraRadera
  4. Så fiiin den ljusstaken var. Njutning i adventstider
    Ha en fin onsdag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  5. Så fint du får till det!
    Jag kommenterade just inne hos en annan bloggerska som undrade varför man egentligen har svampar i mossan (eller det är ju lava faktiskt skriver hon)

    Hon vet inte men svampar hör ju liksom till hösten, eller hur!

    Jag har polkagrisar i min i år.

    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Tack Emma Önskar dig nu en skön helg, kram

    Mina dagar tänkte också på polkagrisar i år men nu blev det åter svamparna som får pryda adventsljusstaken och det är ju just nu barmark med mycket svamp i skogarna ;). kram

    Pga trassel i maskineriet har jag inte kunnat uppdatera min blogg, men snart är det fixat.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails