onsdag 23 november 2011

Hallongrottor !


När man är hängig och förkyld så ska man unna sig något gott.
Nu hade jag inget gott i skåpen så jag gjorde hallongrottor.
Sitter med en stor mugg kaffe och en filt omkring min förkylda kropp och levande ljusen är tända undertiden ser jag lite slött på tv.

Recept :
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl socker
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 150 gr smör (Riktigt smör tycker jag)
Sätt på ugnen 200 gr
Blanda ihop ingredienserna
Låt stå och vila i kylen en stund

Muffinsformar tycker jag är bäst, vill ha dom lite större.
Skär ca 12 bitar och rulla dom, lägg sedan ner i formarna och gör en fördjupning i varje kaka. Klicka i lite hallonsylt och vips in i ugnen i mitten, grädda i ca 10 min låt sedan stå och svalna, mumsigt gott och enkelt.

2 kommentarer:

  1. Hallongrottor är jättesmaskigt!
    Klart det ska vara RIKTIGT smör. Alltid, även när man steker mat i stekpannan. Viktigt viktigt. :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig ! Finns inget annat än Riktigt smör.
    Till allt för allt
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails