fredag 21 oktober 2011

Våffeljärn önskas !

Jag vill köpa ett sådant våffeljärn typ Skeppshult, kanske har du ett som ligger i dina gömmor och inte har någon användning för det ?. Skulle också behöva en liten ställning av järn som man kan ha över en öppen eld för att kunna tillaga våfflorna ute i det fria ..Visst vore det mysigt att kunna göra fina frasiga våfflor på vinterns picknickar.

I dag blir det en sväng ut i skogen sedan en roadtrip till Tierp fram och tillbaka med min rara väninna Ellinor. Men nu ska jag äta en sen frukost kroppen behöver lite bränsle känner jag.
Ut och njut det vackra vädret om du har möjlighet.

3 kommentarer:

  1. Va smarrigt de lät, har inte ätit våfflor på flera år!!
    Ha en härlig fredag! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi åt våfflor igår - som duktiga dottern hade gjort! Men det var från ett mer modernt dubbeljärn, så inget man ställer över öppen eld! Grädda utomhus låter dock som en dröm...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  3. Anna : det var länge sedan jag också åt våfflor, men det är lite av en favvo :)
    kram
    Joanna: Härligt med barn som fixar och donar för att bjuda på något gott :)
    Att laga något att äta ute i det fria är lite av en mysfaktor.
    Önskar dig en skön lördag

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails