lördag 29 oktober 2011

Snön som föll i fjol !


Sitter här i pysbyxor en mugg te och tittar lite slött på tv:n.
Samtidigt som jag återigen funderar över när sjutton snön kom förra året. Jag har under ett par veckor trott att den kom den 8 nov (pratat med vänner om när det var osv) .
Men nu kollade jag min andra blogg, för jag visste att jag hade lagt upp en bild den dagen snön kom.
Bilden tog jag ute på balkongen.
Och det var den 22 oktober, usch galet tidigt.
Bladen på träden satt fortfarande kvar och jag minns att mina rosor stod i fullblom, när hela landskapet här omkring la sig under snötäcket . Men en sak känns riktigt skönt, nu har det gått en vecka över den tidpunkten så än kan vi njuta hösten i denna delen av landet . Jag hoppas att vi slipper snön än på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails