söndag 30 oktober 2011

Minnen gömda i garderoben ?!


Ett bra citat är värd att få en repris.
Jag har några härliga ord på min väg genom detta liv som hjälper mig att styra min skuta och stärka mig . Som näringen i en bra kost är viktig för att kroppen ska må bra. Ett mantra som jag kan använda mig av när livet inte känns så lätt.
Jag har en garderob som jag vill ta ett tag i och sortera och strukturera. Men den innehåller så mycket minnen på både gott och ont och kommer att väcka känslor i mig som jag vet att jag kommer att må lite dåligt av.
Vet inte riktigt hur jag ska vända dessa känslor till något positivt och härligt. Det är bilder från ca 30 år tillbaka som ska ordnas som ligger i högar just nu och mina barn vill ju ha lite av kakan så klart.
Ångrar att jag inte gjort det innan dom flyttade hemifrån. Nu ska jag sitta här själv och frotera mig i minnen och tiden som gick så fort att jag inte ens han sortera bilderna från dom var små. Det borde inte skapa ångest och starka känslor, det borde ju vara glädje man känner när man kan titta på allt som hänt under alla år, glädjas över allt vi har gjort och hur fantastisk denna tid var. Till dig som är småbarnsförälder nu, du kan inte ana hur fort tiden går tills dina barn är klara och flyger ur sitt bo.

8 kommentarer:

  1. Åh, så fint skrivet. Jag blir alldeles tårögd... Varm kram och hoppas du får fina stunder med bilderna, trots allt!

    SvaraRadera
  2. Det bästa med tidens gång är att vi förhoppningsvis har glömt det som gjorde ont tidigare och kan njuta av att titta på fotografierna och se de fina stunderna. Så är det i alla fall för mig.

    Jag har varit duktig med mina foton, så de sitter i album årsvis sedan tidernas begynnelse och det är skönt. Så lätt det är att ta leta fram ett foton från 1985 t ex.

    Njut av Din stund i minnenas allé Nettan!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Joanna : Tack för dina varma ord ;). kram
    Pia:
    Jag vet inte vart jag ska börja detta svar, som jag känner är på sin plats.
    Jag menar inte i mitt inlägg att det är sår på vägen som rivs upp, utan ljuva minnen som inte kommer åter, det kan för min del vara nog så ångestframkallande.
    Ska jag skämmas ? över att jag inte skapade reda och sorterade i ett ex antal fotoalbum redan från mina bars start i livet? jag gjorde det under deras förstalevnadsår ( Det finns superbra album där bilder och text kan organiseras väl). Så gjorde även jag... Men, till min oreda i bilderna hör, att jag som yrke har jobbat med bild, fotografering, kopiering, sortering, kunders behov osv och det blir lätt så att som det sägs "Skomakarens barn osv" Plus att det fanns bara 24 timmar på ett dygn förutom fyra söner där av ett tvilling par och 7 hästar, lite hundar, så fick jag vara glad över att det överhuvudtaget blev några bilder hemma. Jag är overhört tacksam över att få ha jobbat med ett av mina stora intressen här i livet. Nää, inte fasiken skäms jag förresten att jag har varit tvungen att göra lite andra prioriteringar och att jag har varit "duktig" på andra saker, än struktur bland mina egna bilder.

    SvaraRadera
  4. Ops ! stavfelsnissan har varit framme igen.
    Oerhört ska det stå ;)

    SvaraRadera
  5. Så lätt det är att missuppfattas, och Du har definitivt inget att skämmas för! Jag hoppas att Du inte tog min kommentar som kritik, för det var det verkligen inte menat som.. :(

    Och de ljuva stunderna som inte kommer åter väcker sorg och längtan även hos mig, men det tror jag att Du vet redan.

    Ha en fin fortsatt söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack Pia !
    För att du åter svarade på mitt svar. ;)
    Det värmer mitt hjärta oerhört.
    Kramen om

    SvaraRadera
  7. Ja jag förstår dig verkligen. Nostalgin vemodet över att tiden går fort och känslan av att man får en smått panikartad känsla att ta tag i stunden här och nu eftersom allt bara rusar.
    Försök dock att inte fastna utan frottera dig en stund och försök sedan att känna tackasamhet och glädje att vi är här och att vi fått uppleva så fantastiskt mycket underbart med våra fina barn och andra nära och kära. It´s a gift
    Skickar en varm kram till fina dig
    EMma

    SvaraRadera
  8. Tack för dina ord Livskrafter.
    It´s a gift ;)
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails