torsdag 29 juli 2010

Mjukdag !

Det känns som en mjukdag.
kvällen före ett regn med sin grå himmel, vill gärna göra sig påmind om, att glöm inte solen och värmen utan va tacksam och glad att jag kan ändra min skepnad och på återseende... Denna bild är tagen för ett par helger sedan, solnedgången kvällen före ett gråväder. När jag och en godvän va ute i skärgården ett par dagar.
Jag är åter igång med min powerwalk, det känns toppen skönt. Även i strilande regn är det som balsam för kropp och själ. har nu avverkat på tre dagar 6, 6, 4, km..
En rökares bekännelse:
Jag kommer nu att lägga min hand på mitt hjärta och dela med mig av något..
Imorgon startar min dag , när jag tillsammans med min cigg ska börja förbereda oss för en skilsmässa, -ja, göra ett avslut.
Många år tillsammans är det.
Jag kommer inte som många nikotinberoende medmänniskor avsluta direkt, nä -jag kommer att gör detta på mitt sätt..
Varför detta beslut? efter som jag har försvarat mig och ciggen i mitt förra inlägg???.
-Jo, pga ett eget löfte till mig själv, om tre saker kommer att infria sig för mig, så har jag lovat mig själv att lägga ner detta "förhållande" en gång för alla...
så jag kan inte säga att jag gör detta med ett glädje skutt utan jag gör det för att bevisa att jag kan hålla mitt ord mot mig själv. Inte bara snackar en massa goja till mig själv , som att blir det så som jag har tänk så lovar jag att inte göra ditt eller datt.
Nu har dessa saker som jag har önskat börjat gå i lås, och jag är sååå glad för det. Så nu måste jag hålla min del av mitt eget löfte, eller hur.
Jag kommer att skriva lite om min väg till ett stopp, här i bloggen.
Men jag fortsätter annars som förr och ciggproblemet kommer förhoppningsvis inte ta så stort utrymme, tror jag nu ja hahahahaha....

1 kommentar:

  1. Tror dig, men själv letar jag efter motivation än, hoppas så att du är den... KRAM T.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails