söndag 11 december 2011

Saknaden är stor !

R.I.P Sweet Senoritas Emilia

Lilla Mimmi har somnat in i onsdags och saknade är stor.

Man har inga ord som kan beskriva den ofantliga sorg när en hund-kompis tillika vän lämnar detta jordeliv.

Bloggen har inte legat "högprio" under denna vecka heller.

Har inte orkat har knappt orkat bara vara ens. När jag gick och la mig i onsdagskväll så kändes det precis som lilla Mimmi kom och lade sig intill min mage och mojsade till sig som en lite kringla som hon alltid gjorde varje kväll efter att Frans och hon hade haft ett litet uppträdande av dans på två ben i sängen med ett snyggt sittande som avslut, för ett par godisars skull, innan vi bädda ner oss för natten. Men nu är det bara Frans och jag som leker denna kvällslek och han lägger sig nära mig innan vi somnar. Tack och lov att hans finns vid min sida, annars skulle det vara helt outhärdligt.

Men jag är lycklig över att jag har fått äran att lära känna denna lilla dam som var mycket speciell i alla avseenden.

Idag är det 3:e advent och ljulen står för dörren




6 kommentarer:

  1. Åh fy, vad tråkigt! :-(
    Förstår hur det känns. Jag var tvungen att avliva min älskade katt i somras. Människor runt omkring tycker "Det var ju BARA en katt".
    Nej, det var INTE bara en katt! :-(

    Tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag beklagar sorgen vännen. Jag förlorade min lilla hundvän Wilma i okt 2008 och det var FRUKTNASVÄRT men jag gck rakt igenom sorgen och tillät mig vara så genomledsen jag på djupet var. Idag är jag innerligt glad för att jag fick så många härliga år tillsammans med min prinsessa
    Sänder varma kramar
    Emma

    SvaraRadera
  3. Neeeej, det är förskräckligt...Vilken sorg. Jag är verkligen SÅ ledsen över beskedet.
    Snälla Du ring mig.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Sänder över en varm kram till er alla och tackar för fina kommentarer.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så sorgligt och ledsamt när någon älskad lämnar oss... Jag förstår precis hur det känns. Massor av varma kramar!

    SvaraRadera
  6. Tack Joanna, så ledsamt varje dag.
    Sänder varma kramar tbx

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails