onsdag 21 december 2011

Godis !


Kokat lite vaniljfudge i kväll !
Denna blev så mycket bättre än den jag kokade häromdagen, den andra var god men blev inte så mjuk och len som denna gång, nästan som nougat känsla inuti med ett lätt tuggmotstånd på ytan.
Recept:
4 dl socker
3 dl grädde
halv tsk salt, koka ca 30-40 min, dra av och vispa med el visp i 2 min blanda sedan ner 2 tsk vanilj eller choklad eller vad du önskar för smak, häll upp i smord lång panna stå svalt, skär upp och njut
Gärna dubbelsats om man är fler som ska mumsa ♥

Ett litet p.s jag har kokat med laktosfri grädde och har upptäckt att koktiden är betydligt längre
och den ska koka ordentligt och inte röras i hela tiden som när man kokar knäck, var alltså lite sparsam med det och låt den koka vilt och lite ifred.
Du, det går att koka om den om det visar sig att den inte stelnar som den ska , bra va.

4 kommentarer:

  1. Kolor, fudge, knäck, you name it... Allt sånt går bort här. JAG KAN VERKLIGEN INTE få det bra...! Men det ser gott ut när andra gör det. :-))

    SvaraRadera
  2. Mums! Jag älskar fudge! Härligt bild också med fin burk i bakgrunden!

    Stor julkram!

    SvaraRadera
  3. Mums :)
    ♥ GOD JUL ♥ kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ha en riktigt underbar jul helg
    God Jul
    Varmaste kramen till er

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails