söndag 11 december 2011

Grinden !


Är detta vägen till tysta stigen?
Ville grinden välkomna mig med att visa sin "öppenhet"? eller?
Ej heller skulle vägen in vara för lätt, -nä, en vattenpuss måste passeras och med lågskor skulle man inte lyckas komma in.
Endast den som var klädd för att möta tysta stigen skulle kunna gå in, det var nog det den ville berätta.
Jag var klädd.

Fiskade upp min Android ur fickan och föreviga denna lilla grind som med glädje och värme hälsade hugade in på tysta stigen mot djupa skogen.

Ellinor med sina vovvar hade passerat mig, medan jag stod och tittade och funderade samtidigt som jag fiskade upp min mobil ur fickan.
När jag väl var klar så fick jag småspringa ikapp henna, jag hade ju kommit lite på efterkälken undertiden jag stod och filosoferade.
Sedan fortsatte vi att gå på dagens sköna uppfriskande skogspromenad.

Jag berättade aldrig för henne om mina funderingar omkring grinden och tysta stigen.
För ibland vet man inte om den andra människan är i samma sinnesstämning och då är det lika bra att behålla sina tankar för sig själv.
För oftas är det bara en kort sekund som man skenar i väg i sin egen tankevärld och i nästa stund vandrar man vidare på livets verkliga stig med allt vad det innebär.

4 kommentarer:

  1. Så fint och klokt skrivet. Mycket vacker bild också.

    Önskar dig en fin Lucia, trots förlusten i onsdags... Varmaste kramen!

    SvaraRadera
  2. Tack Joanna !
    Lucia här var en fin dag med mycket pyssel och ett födelsedagskalas som lättade upp stämningen.
    kram

    SvaraRadera
  3. Tack! T
    änk va bra att ha mobilen med när kameran blir kvar hemma :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails