tisdag 20 december 2011

Alltid för kort !

En tanke som dyker upp så fort jag är i en affär som säljer ljuslyktor eller annat vackert som ska hängas upp i fönstren som har kedja . Så förvånas jag över och inte minst irriteras av att kedjan alltid är så kort.
Så när man kommer hem (om man nu har handlat en lyckta vill säga) så måste den förlängas och ska man kanske ge bort något sådant i present så är det inte så roligt att överlåta detta pickel till den man nu har gett den till.
Min tanke är - Vad är problemet med att dom som tillverkar dessa saker inte kan leverera med en kedja som är åtminstone 1-2 dm längre för hur det än är så är det lättare att knipsa av till den längd man önskar istället för att leta upp något själv som man " snyggt" kan förlänga med. Faktum är att jag blir skit sur. Ett alternativ är att affären säljer extra kedjor. Jag vet inte men i länderna som bemödar sig med att tillverka och sälja detta så borde efterfrågan hos Uppköpare/handlarna vara att lyktor och dyl säljes till folk med relativt normala fönsterstorlekar här i väst,om annat än standard är så kan man klart fixa kedjor själv.
Lägg på några kronor istället vid köp/försäljning.
Nu ska jag rulla köttbullar och pyssla lite.
kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails