lördag 10 mars 2012

Kyrksjön !

Är nu i fullgång med att leta efter vårtecken .



Tog en sväng ner till kyrksjön i dag för att se om det var dags för isen att ge vika för att snart få njuta öppet vatten.
Som det såg ut är det några dm is som ska smälta bort innan det blir så.
Får vi nu den värmen som utlovats så går det nog väldigt fort. Jag var ut till Kapellskär i går och där var det nu öppet hav, så härligt.
Jag blir alltid så ivrig varje år att få hitta dom första för mig vårtecken. Kan dock meddela att pollen finns det i alla fall redan och det är ju gott som något, om inte annat så ett säkert vårtecken.
Ska ut och leta vidare i morgon.

6 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder, som tavlor.
    Va har du för kamera när du fotar, jag önskar mig en systemkamera men jag sa tidigare att jag skulle vänta till jag fyller femtio men de är ju några år kvar :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack fina du !
    Nikon :)
    Du kan köpa en systemkamera tidigare och sedan när du fyller 50 kan du önska dig flera objektiv istället.
    kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder. Nu vill jag också ut med kameran och leta vårtecken. Får se om det blir lite tid över till det idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack !
      Hoppas att du hittade några vårtecken i helgen.
      kram

      Radera
  4. Vackra bilder. Lite vårvinter sådär. :-)
    Här har vi sett årets första tussilago. Härligt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Mm lite vårvinter är det än, men nu tror jag att det sista av vintern kommer smälta bort fort .
      Vill också se några tussilago snart :)
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails