onsdag 29 februari 2012

När värmen kommer !

I dag klädde jag på mig lika ordentligt som jag har gjort under den senaste månaden.
När jag väl hade kommit fram till den plats jag skulle promenera med hundarna, så tänkte jag lite på om jag skulle lämna tumvantarna i bilen eller om jag skulle "våga" lämna dom i bilen (hatar nämligen att frysa om händer och fötter) jag lämna dom. För när jag klev ur bilen så kom en varm bris som jag inte känt på länge och solen riktigt sprakade ur sig värmande solstrålar, så där mysigt så lusten till ett vårskrik bara gurgla och bubbla-sig i min kropp. Men jag vågade inte riktigt släppa fram mitt skrik. Jag började istället min promenad, med alla kläder som långisar/jeans/strumpor/raggisar/skoterstövlar som klarar -30 grader/linne/tunika/ulltröja/dunjacka/halsduk.
Svetten började sakta komma smygandes efter ca 5 min, men man ska svettas in våren och frysa in vintern, visst ?! Men detta var nära svimningsgränsen efter ca 15 min. Eftersom jag fortfarande har några extrahundar hemma och med Frans är dom fyra stycken, så kunde jag inte ta av mig några kläder utan endast dra ner dragkedjan på jackan för var skulle jag göra av dom kläderna jag inte hade på kroppen? med händerna fullt upptagna av koppel och bajspåsar. Tillslut var jag tvungen att släppa lös Frans och Tindra för jag orkade inte ha dom kopplade pga värmeslag. Ni kan inte ana vad jag njöt denna känsla att få storkna av värmeslag.
I morgon hoppas jag att det blir en liknade känsla, med ett undantag att jag kanske tar en tröja mindre på mig under promenaden.
Lilla pudeln Flisan syns inte på bilderna för hon assistera mig, hon stod vid mina ben när bilderna togs, men nästa gång kanske även hon lyckas komma med

6 kommentarer:

  1. Vilka söta bilder, verkar trivas!
    Men va snö ni verkar ha, har för mig att du inte bor så långt bort från Enköping?
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Det börjar bli barmark på vägarna och vissa skogsplättar, men på delar av åkrar och skuggområden ligger det fortfarande snö, nä det är inte långt till Enköping , vi har så här nästan varje vinter ålandshav och ryssvindar kan leverera mycket snö :).
    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vika härliga bilder. Ja, för hundarnas skull kanske man skulle önska vinter ett litet tag till. De älskar verkligen snön. Men här är den borta sedan ett tag nu och den kan gärna få hålla sig borta tills nästa säsong. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller fullt med dig om att snön kan gott vara till nästa vinter :)
      Men visst älskar hundarna snön dom blir helt tossiga .
      kram

      Radera
  4. Wow, vilken lycka! Hihi!
    Men vad snö ni har? :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm Glada hundar :) Lite snön finns det kvar här, men jag hoppas på att den snart mycket snart försvinner.
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails