söndag 24 juli 2011

Som jag tidigare har berättat ..

Idag han jag inte bjuda på Gevalia ?!
Jag får ibland lite oväntat besök till min balkong.
Vaknade av att min lilla Frans kom på ställ genom sovrumsdörren, upp i sängen och flåsandes och gnällde och försökte få min uppmärksamhet, "hmm" med något trött resultat från min sida,
Vände jag på mig med en lugnande uppmaning att - du, lägg dig och sov Frans, det blåser lite bara ut. Jag hade nämligen balkongdörren öppen inatt eftersom det var så varmt.
Hörde något svagt konstigt ljud utifrån mitt sovrum men kunde inte ana vad det var eftersom jag inte var riktigt vaken än.
Frans hoppade ner från sängen och for ut ur rummet igen.
(Trodde då att det var skatorna som retades med honom på balkongen).
Han kom tillbaka igen och var mer än upprörd och ville ha upp mig ur sängen.
Dom vänner som känner mig vet att när jag måste kliva upp innan jag är helt vaken lämnar ett öga stängt (liksom sover vidare i halva kroppen).
Tar mig nu upp och ut i vardagsrummet och försöker mobilisera mig till att vakna för att konstatera att jag har fått besök ???
-Nä, vad är nu detta ?! -det är inte sant...
Jag som har städat som sjutton igår möts av en hysterisk hyperventilerande skata som gjorde allt för att komma ut genom ett av mina vardagsrumsfönster... Ni kan inte ana hur det såg ut efter vingarnas flaxandet mellan blomkrukor och fönster, Aaaaaaa...
Nu hade jag bägge ögonen öppna, dock inte så mycket kläder på mig. Frans for runt mina ben och jag fick snabbt tag på honom och lyfte upp honom för att sedan stänga in honom i sovrummet. Tog kameran och tog en bild en dålig sådan men det gick fort "inte läge att att skapa en bra bild"
Här gällde det att snabbt få undan blommor och få ut denna stackars skatan. För utanför fönstret i körsbärsträdet satt mamma/pappa och skrek på sitt kära barn att han/hon skulle omedelbart komma ut.
Ni kan nog föreställa er att mitt rum var i mindre kaos.
Efter lite pyssel så lyckades jag få ut den igen och nu lever familjen tillsammans och lyckliga igen. Jag får ta fram dammsugaren och skurhinken och börja om med städningen.
Men först ska jag dricka kaffe och pussa på min duktiga vakthund som kämpar med sin något morgonsega matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails