onsdag 20 juli 2011

En kväll med Pugh Rogefeldt .

Laddad till öronen med kaffe är jag. Anne-marie och Susanne har redan börjat klämma i med sången, stämningen var på topp. Öl ,vin, kaffe och jordnöttera fanns direkt bakom våra ryggar så vi skulle nog fixa denna kväll galant för att inte tala om vädret som även var på sitt bästa humör. Så vad kunde egentligen gå fel?
Ett minus för arrangörerna på Pensionat Granparken var dock. Att det var väldigt svårt för Pugh att få någon kontakt med publiken som satt och var svåra att få med i sångerna dom närmast honom hade ju fullt upp med sin mat, och vi andra satt så långt bort. Det gav inte honom någon kick skulle jag tro. Eftersom han var placerad närmast dörren på hotellet och framför honom på altan satt dom som hade köpt matbiljett sedan var det staket och en avsatts ner till gräsmattan och den ljuvliga trädgården där vi fanns (hallå) så det blev väldigt långt för oss med så kallade "barbiljetter" att nå honom och vissevärsa, därför har jag lagt upp denna lilla video som visar "draget" från gårdagens
musikupplevelse i kvällssolens sken. Men trots detta så hade vi en supermysig kväll som tog slut lite väl fort, men man ska gå hem när man precis har blivit lite varm i kläderna för då dröjer det inte så länge tills man är ute på en sväng igen.

Susanne laddar för en fotoattack mot scenen, fast det blev direkt under Pugh, på trappsteget kröp hon i hop så gott som "osynlig", det är en tjej att räkna med, sånt älskar jag.






Man har lite och pyssla med under pausen
som att dricka mera kaffe äta jordnötter skölja
ner med Ramlösa. Denna kväll hade jag inte kameran med mig med det löste sig tack vare goda vänner som såg till att det blev lite bilder . Pugh var suverän , bra fart och härliga låtar.

4 kommentarer:

  1. Härligt!!
    Lite annan stämmning när man är utomhus.
    Bra bilder du tagit!
    kram

    SvaraRadera
  2. "linga linga lena " e en jobbarkompis syrra .. de sätter den här gubben mer "geografiskt " på kartan ---herregud gubben jobbar på än :),ja han iaf...
    jag har semester till 1 september ...

    SvaraRadera
  3. Men WOW...vilke ljuvliga bilder. Vill vara där NU
    Ha en fantastisk lördag
    kram
    Emma

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails