onsdag 11 januari 2012

Snöfattigt.

Bilden: från Norrtäljeviken i dag
Lite" lätt" vinter passar mig bra. Det finns dock ett minus och det är baciller och virus som härjar runt när det inte blir tillräckligt kallt..
Annars så tycker jag att denna för oss snöfattiga vinter, (än så länge är bra skönt).
Man kan gå i skog och mark utan att behöva pulsa, stöna och pusta. Plus att man slipper skotta snö.
Gillar snön när jag får åka skidor och då utför, men det gör jag helst uppe i fjällen .
Så fortsätter det så här så är jag ganska nöjd. I går kväll tog jag en powerwalk på 3,5 km på 30 min, i medför och uppför, njöt varenda steg av att det var bara att ösa på utan hinder i vägen som snö och halka. Det låg ett lätt puderlager på marken men det hindrade inte mig ett dugg.
Häromkvällen tog en väninna och jag en nätt tur på 1 mil innan läggdags, somnade ovaggad den natten. Tyvärr så kan jag inte springa pga knäskada men jag är en rackare på att gå.
Nu ska jag ut en liten sväng innan bädden, den blir dock inte så lång i kväll.
Sov så gott när tid är för det
kram

6 kommentarer:

  1. Vilken fin bild!
    Nu behöver det inte komma någon snö längre men klart det är tråkigt för barnen.
    Idag blir de varmare breddgrader :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aaaa vad härligt, hälsa värmen och solen från mig.
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med. Lite skönt är det allt... :-)
    Superfint foto!

    SvaraRadera
  4. Bortsett från att jag gärna vill ha ett par dagar med vacker snö för att kunna ta fina vinterbilder, så håller jag med dig om att en varm vinter passar mig alldeles utmärkt. Särskilt efter den iskalla förra vintern!

    Ha en riktigt fin fredag! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jaha nu fick vi väder så det räckte i helgen med både halt,storm och snö ;)
    Tack för eran kommentar Västgötskan och Joanna
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag är löjligt glad över snöbristen på ett sätt och saknar snö på ett annat.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails