söndag 19 juni 2011

Söndagsfjäril !



Sitter och småfryser och i väntan på att det ska sluta regna en stund så jag kommer ut på min dagliga långpromenad. Då kommer denna fjäril in från balkongdörren och såg lika frusen ut som jag känner mig. Förvirrad och i skräck flyger den så klart rakt in i fönstret och flaxade för fullt i ett desperat försök att "spränga" sig ut genom fönstret.

Jag tog en tugga av min banan och med ett filosofisktlugn luta jag mig lätt tillbaka och tyckte det var lite synd att vi inte sågs ute på någon vacker äng istället för här inne i mitt kök denna regniga dag. Jag tog fram kameran i allafall och knäppte några bilder på den.

Innan jag omsorgsfullt och försiktigt tog den i mina händer och hjälpte den ut i det fria igen med att tacka för besöket och att jag fick äran att ta ett par bilder..



1 kommentar:

  1. Så fint Du beskriver stunden med fjärilen!

    Sitter själv och fryser. Var till ÖB och skule köpa ett element (pelare) och kommer hem med en kalluftfläkt...jo jo, läs texten, tänkte jag. Så imorgon skall jag byta den, och om det fortsätter att regna, skall jag sitt med den och låtsas att det är varma solvindar :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails