söndag 24 juni 2012

Mobilobjektiv !

Limitera presenterar ett paket med tre objektiv som ger dig allt du behöver till din mobilkamera: Fisheye, Vidvinkel och Makro. Vad det innebär? Du kan antingen utöka bildbredden, ta bilder från väldigt nära håll eller i häftiga 180 grader.

De fungerar med många av dagens mobiltelefoner oavsett märke och har även ett par specialanpassade metallringar till samtliga iPhone modeller, till skillnad från andra alternativ som täcker för blixten. Att sätta dit dem kan inte bli enklare, en löstagbar magnetisk ring gör det möjligt att bara snäppa fast, stabilt och skakfritt.

Fisheyelins

  • Förstoring upp till 180 grader
  • Inkluderar adhesiva metallringar, som fäster kring objektivet
  • Dimensioner: 25mm(diameter) x 15mm(längd)
  • Vikt: 11g

Vidvinkellins

  • Förstoring upp till 0.67X
  • Inkluderar adhesiva metallringar, som fäster kring objektivet
  • Bildavståndet är mellan 15~23mm
  • Dimensioner: 20mm(diameter) x 11.2mm(längd)
  • Vikt: 4.2g

Makrolins

  • Skruvas loss från vidvinkelobjektivet
  • Förstoring Super Macro
  • Inkluderar adhesiva metallringar, som fäster kring objektivet
  • Bildavståndet är mellan 10~23mm
  • Dimensioner: 15.8(diameter) x 6.5mm(längd)
  • Vikt: 2g
Ska nog ta och beställa detta , för när jag inte har min kamera med "fast den brukar nästan alltid vara med "Så vore detta ganska skoj att ha som extra tillbehör till min Iphone.
I går tex så fick kameran vackert stanna hemma pga att det regnade ganska ymnigt, tills jag väl var i skogen och en stunds  uppehåll infann sig, då åkte mobilen fram och denna bild tog jag med min Iphone då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails